Szubjektív gondolatok objektív események kapcsán

Berlin felett az ég

Berlin felett az ég

Saját ügyben

afférom a fészbukkal/fészbukon

2021. november 05. - pomperyberlin

 

Kedden voltam Enyedi Ildikó új filmjének berlini bemutatóján, majd írtam a moziról és az eseménnyel kapcsolatos benyomásaimról egy blogbejegyzést. Ezt közzétettem a saját FB-oldalaimon, valamint megkíséreltem megosztani két berlini magyar csoportban. Az egyikben ez perceken belül sikerült, a másikban nem.

fb3.PNGÉrthető módon mindkettő moderált, tehát csak a rendszergazda engedélyével kerül bármely bejegyzés a nyilvánosság elé. Noha korábban a másikban is rendszeresen publikáltam, utóbbi időben feltűnt, hogy nem mindig közlik az írásomat, de velemszületett lustaságom miatt nem foglalkoztam vele. Másnap olvastam itt „utánam érkezett” posztokat, ami arra engedett következtetni, hogy az enyém a moderátoroknak valami miatt nem tetszik. Van ilyen.

Ha én moderátor lennék – pl. időnként egy irodalmi online periodikánál vagyok szerkesztő – akkor mindenképpen visszajeleznék a szerzőnek, hogy miben látok hibát, szabálysértést, mi nem üti meg a kívánt színvonalat, mit írjon másképp, stb. Ilyen nem érkezett. Jut eszembe, a korábbi nemközléskor sem.

Véletlenül másnap ugyanitt az általam véleményezett filmről megjelent a CHB felhívása, amiben a Ház rövid visszajelzést kért a filmmel kapcsolatban. Mintegy erre reagáló kommentként jeleztem, hogy bár nem ide tartozik, mégis mi lehet az oka annak, hogy az én recenziómat, amit a jobb érthetőség végett itt belinkeltem, nem közlik a FB-csoportban. Kiegészítettem, hogy azért itt szólok, mert a csoport oldalán nem találok üzenet-gombot, tehát általánosságban nem tudok direkt oda fordulni.

Közben fölfedeztem, hogy ha a csoportnak nem is, de a moderátoroknak egyenként küldhetek magánüzenetet, amit meg is tettem a fenti tartalommal. Erre sem jött reakció. Aztán eszembe jutott, hogy miután a három címzett közül egyikkel sem állok személyes kapcsolatban, a FB természetéből fakadóan nem biztos, hogy elérte őket a message. Ezek után bejelöltem találomra az egyiket barátként. Reakció eleddig nulla.

Mára viszont a CHB bejegyzése alatt eltűnt a kommentem. 15:45-kor jött egy rendszerüzenet, hogy azt a FB eltávolította, mert közösségi alapelveikbe ütközik. Valamint, hogy ezt a figyelmeztetést csak én látom és a moderátorok. (Utánanéztem, de nem találtam semmilyen FB-törvénybe ütközőt: nem uszítottam, nem reklámoztam, sem eladni nem akartam illetéktelen helyen semmit.)
Továbbá, írja a "support", választhatok:

  • Nem értek egyet a törléssel vagy
  • Nem tőlem volt a komment

Az elsőt választottam. A „tovább” gomb megnyomása után közölte a rendszer, hogy egyet-nem-értés esetén általában kivizsgálják a dolgot, de most a COVID19 miatt erre nem nyílik lehetőség.

Passz.

A pandémiával való összefüggés váratlanul ért, de nem ez az egyetlen, ami kérdéseket vet fel: Itt állok csodálkozva, értetlenül, és még mindig nem tudom, mi baja van a cikkemmel

a.) a FB-nak
b.) a berlini csoport moderátorainak

Szakmai kihívás, hogyan tudnék utóbbiakból kicsiklandozni, legalább az udvariasság szintjéig, valami reakciót, választ, esetleg iránymutatást a jövőre nézve. Nem az elvek miatt, hanem mert valóban érdekel. Egyszerűen kíváncsi vagyok a szempontokra. Ugyanis ezt az írásomat – más cikkeimhez hasonlóan – a független magyar média egyik ritka és igényes oszlopa is közlésre érdemesnek tartotta.

A bejegyzés trackback címe:

https://pomperyberlin.blog.hu/api/trackback/id/tr1916747252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása